Wat is de regelgeving omtrent het insmeren van de geslachtsdelen met olie waarover gereciteerd is.

Vraag:

Wat is de regelgeving omtrent het insmeren van de geslachtsdelen met olie waarover de verzen van de Koran zijn gereciteerd.

Antwoord:

Het is toegestaan jezelf in te smeren met olie waarover de adem is geblazen van de toegestane Roqyah

Het is bevestigd door Shaych Al-Islaam ibn Taymiyyah(moge ALLAH genadig met hem zijn) dat de sporen van geschreven verzen op een vel niet meer als onschendbaar worden gezien als ze uitgewist zijn, en dat iemand die in een grote staat van onreinheid bevind dit ook mag aanraken en het is niet meer onschendbaar zoals wanneer de verzen van de Koran en van het gedenken van ALLAH nog intact zijn, zoals wanneer men van goud, zilver of staal iets maakt met daarop de verzen van de Koraan en het gedenken van ALLAH of dat het uit steen wordt gehakt en vervolgens verandert dit gemaakte werk en verandert deze steen dan is de onschendbaarheid hier niet meer van toepassing zoals wanneer het het wel had toen de tekens erop nog volledig intact waren.

En dit geldt ook voor water waarover gereciteerd is, want er blijft geen spoor achter van de recitatie, waardoor het toegestaan is jezelf ermee te wassen in de douche en dit geldt ook voor olie waarover de reciteur heeft geblazen, het is toegestaan om je hiermee in te smeren bij de geslachtsdelen omdat er geen spoor is achtergebleven van het blazen.

Er werd gevraagd aan onze Shaych ibn ‘Uthaymeen(moge ALLAH genadig met hem zijn) of het toegestaan is voor een menstruerende vrouw om zich te wassen met water waarover is gereciteerd?

Hij antwoorde(moge ALLAH hem genadig zijn):

Ik zie niet dat er iets mis mee is, omdat roqyah water geen daadwerkelijke geschreven Koran bevat, en het bevat niks wat als onschendbaar zou moeten zijn van de Koran, het is slechts het speeksel van de reciteur wat effect heeft met de wil van ALLAH

En er werd gevraagd aan Shaych ibn Jibreen( moge ALLAH hem genadig zijn): Is het toegestaan om jezelf te wassen met water waarin sidr inzit en waarover is gereciteerd, en dit voor de genezing, en als dit toegestaan is, is het dan toegestaan om dit te gebruiken in de douche, moge ALLAH jullie belonen?

Hij (moge ALLAH hem genadig zijn) antwoorde:

Hier is niks mis mee, omdat de Koran die de Verheven woorden van ALLAH zijn niet in werkelijkheid(in het water) aanwezig zijn, maar deze Koran heeft toch met de wil van ALLAH effect voor genezing bij de zieke of van het verwijderen van de pijn waar hij last van heeft of wat daar op lijkt, er is niks mis mee dat hij zichzelf ermee wast in de douche of toilet enz, en er is niks mis mee dat hij het gebruikt voor de genezing hoe hij ook wil door ermee te wassen, te drinken of andere manieren van gebruik.

En ALLAH weet het beste,

Beantwoorden van de vraag: Shaych AbdeRahmaan ibn AbdulLAH Al-Suhaymi

Het schrijven van Koran verzen met saffraan:

Shaych ibn Bazz(moge ALLAH hem genadig zijn) zei: Wat betreft het schrijven van verzen(van de Koran) en authentieke smeekbeden met saffraan op een rein bord of een rein blad en die men dan laat oplossen in water waarvan de zieke ervan gaat drinken dan is hier niks mis mee, en dit is gedaan door velen van onder de Selef van deze Ummah, zoals ook duidelijk is gemaakt door de Geleerde ibn Qayyim(moge ALLAH genadig met hem zijn) in Zaad Al-Ma’aad en anderen, wanneer degene die dit uitvoert bekend staat met het goede en oprechtheid.(Einde Fatawa Islamiyyah 1/30

Ibn Qayyim(moge ALLAH genadig met hem zijn) zegt in Zaad Al-Ma’aad 4/170 over de methode van roqyah voor degene die geraakt is door het boze oog:

Een groep van onder de Selef hadden de mening dat men voor hem verzen van de Koran dienden geschreven te worden, die hij daarna moest opdrinkxen(als de inkt is opgelost in het water). Mujahid zei: er is niks mis mee dat men Koran opschrijft(en het laat oplossen in water) en hiermee zichzelf wast en het te drinken geeft aan de zieke, en dit was ook de mening van Abi Qilaabah, en het is overgeleverd van Ibn Abbas(moge ALLAH tevreden met hem zijn) dat hij beveelde om voor een vrouw teksten van de Koran te schrijven toen zij moeilijk heden ondervond bij de bevalling en waarna zij hiermee moest wassen en ervan drinken. En Abu Ayoub zei: Ik heb Abu Qilaabah Koran zien schrijven op papier voor het wassen en hij gaf het te drinken aan een man die een kwaal had.

Pure olijfolie kunt u verkrijgen via de onderstaande link:

http://shop.soennah-dokter.nl/product/olijfolie-500-ml/

%d bloggers liken dit: